Highway 1 and 101 Roadtrip

27 september 2014 - Poulsbo, Washington, Verenigde Staten

We laten San Francisco achter ons als we de Golden Gate Bridge over rijden. We hebben een lange maar mooie reis voor de boeg. Met Armin van Buuren op de achtergrond rijden we over de highway 1 langs de kust naar het noorden. Het landschap is zeer afwisselend. Van een prachtige kustlijn met een azuurblauwe zee die hoge golven creëert tot een bergachtig gebied met hoge groene bomen en haarspeldbochten. Highway 1 eindigd met iets leuks. Namelijk de Drive Trough Tree. Een hele hoge boom (Chandelier) die in de stam een opening heeft waar je doorheen kunt rijden. Dat moeten we natuurlijk ook even doen en die opening is nog best krap. Natuurlijk gaat onze auto coureur (nee, niet Gabrielle maar Martin!) er zonder moeite doorheen. na een korte pitstop gaat de reis verder over de highway 101. Wederom een prachtig gebied door de bossen van de westkust van Amerika. Als het donker is stoppen we bij een motel voor de nacht.

De volgende dag vervolgen we onze reis over freeway 101 richting het noorden. We verlaten de staat California en rijden Oregon in. Ik zorg echter voor flink wat vertraging aangezien al 2 dagen last heb van een blaasontsteking. Ik heb hier wel vaker last van en dacht het deze keer wel op te kunnen lossen door gewoon veel te drinken. Maar helaas wordt de pijn alleen maar erger en moet ik steeds vaker plassen en dat is best onhandig tijdens een roadtrip. Dus we gaan op zoek naar een oplossing en beginnen bij een apotheek. Die verwijzen ons door naar een medisch centrum in de buurt. Daar worden we vriendelijk ontvangen en zijn vrij snel aan de beurt voor een intakegesprek en daarna wordt ik gezien door een verpleegkundige en een arts. De arts schrijft een antibioticakuur en een pijnstiller voor en dus kunnen we weer naar een apotheek. Na 3 uur en heel wat dollars minder kunnen we onze reis vervolgen.

Onze reis gaat verder richting het noorden. Ook vandaag weer een afwisselend landschap. Bossen aan de ene kant en de zee aan de andere kant. We stoppen regelmatig voor een foto momentje. We stoppen ook af en toe om te tanken, wat te eten, een plasje te plegen of gewoon om even de benen te strekken. Het rijden is hier in Amerika echt heerlijk. Bijna iedereen houdt zich aan de snelheid, geeft elkaar de gelegenheid om in te halen en houdt rekening met elkaar. Daar kunnen de automobilisten in Nederland nog wat van leren. Wanneer het donker wordt passeren we de grens tussen de staten Oregon en Washington. Niet veel later stoppen we bij een motel waar we overnachten. Rijden in het donker is geen pretje. De wegen zijn hier niet verlicht (er zitten wel reflectoren in de weg) en je kunt niets zien van de omgeving en dat is jammer.

De volgende morgen vervolgen we onze reis verder over highway 101. Deze loopt langs de kust naar het noordwesten van de States. In het noordwesten ligt het Olympic National Park. Olympic National Park is een regenwoud achtig park met bomen tot wel 60 meter hoog. We rijden er grotendeels omheen. We bezoeken wel een gedeelte hiervan, Hoh Rain Forest. Hier maken we een wandeling door het regenwoud en langs een rivier omringd door bergen en hoge bomen. Tijdens onze wandeling komen we oog in oog te staan met herten, eekhoorns, vogeltjes en een grote dikke tor (eeeeeewwwwwwhhhhh). We genieten volop van de prachtige natuur. Na deze mooie stop rijden we nog even door op de 101 maar na een paar uurtjes is het tijd voor wat anders. De kustroute houdt voor nu even op, later tijdens de vakantie zullen we terug komen op highway 1 maar dan richting het zuiden. Tot die tijd staan er nog hele mooie dingen op het programma maar die verklappen we nog even niet. Voor nu duiken we weer een motelletje in, dit keer kiezen we voor iets meer luxe zodat we morgen weer fris en fruitig verder kunnen.

1. Joke Kok:
    28 september 2014
    Hopelijk gaat die blaasontsteking gauw over, want dat is niet prettig rijden.
    Zo te horen genieten jullie volop, en de foto's bewijzen dat ook. De zin: "met Armin van Buren op de achtergrond", bracht mij direct terug naar onze reis, heerlijk!
    Dikke knuffel xxx