Last Roadtrip.

11 oktober 2014 - San Diego, California, Verenigde Staten

We maken ons op voor de laatste lange reis van deze vakantie. Nog 1 keer de auto klaar maken voor een roadtrip. De kofferbak ligt vol, eten/drinken binnen handbereik, navigatie ingesteld, telefoon opgeladen om een spelletje te kunnen doen onderweg, camera op schoot want je weet nooit wat je tegen komt en natuurlijk een goed humeur. Als de auto klaar is voor vertrek zorgen we er ook nog even voor dat wij ook klaar zijn voor vertrek. We genieten van een lekker ontbijtje en maken nog een wafel voor onderweg. Een pitstop bij het toilet en dan zijn we er klaar voor. Onze eerste stop van vandaag is 1 blok verder en dat is de laundry service want daar ligt een pakketje klaar. Een stapel schone was. De tweede stop is een aantal blokken verder. De auto heeft namelijk enorme dorst dus die lust wel wat benzine. En dan kan de roadtrip echt beginnen. We volgen de pacific coast highway richting het zuiden. Eerst weer een leuk stuk hwy 1 en daarna de interstate op en ja hoor, daar is ook weer file. Maar dat zal de pret niet drukken.
Eenmaal aangekomen in San Diego kijkt Gabrielle weer haar ogen uit. We rijden namelijk langs het vliegveld van San Diego en hier zie je de vliegtuigen gewoon vanaf de stoep boven je vliegen.
Nadat we een parkeerplekje hebben gevonden lopen we naar de pier. Hier gaan we namelijk een boot tour door de baai van San Diego langs de naval base en alles wat daar bij hoort: Duikboten, helikopters, jets en ja ook vliegdekschepen. Jammer genoeg lag er maar 1. De USS Ronald Reagan. Deze ligt vanwege maintenance in de baai, dus is deze boot grotendeels ingetaped. Maar de USS Midway ligt ook in de baai. Logisch ook, want het is namelijk een museum.
Dus na de boottocht gaan we naar de Midway. Het is leuk om aan boord te kijken hoe 4500 man hier aan boord leefden en werken. Aan boord staan ook vele vliegtuigen en helikopters die in de afgelopen jaren dienst hebben gedaan in de US navy.
Nadat we meer dan 2 uur hebben rond gelopen op dat "rubberbootje", gaan we naar ons laatste hotel toe. Dit hotel hadden we al ver van te voren geboekt omdat we iets luxer wilde eindigen. Het is de 4 sterren crown plaza geworden en wauw, dit is niet slecht.
Maar we moeten ook nog eten en Gabrielle wilde maar al te graag een keer bij de panda express eten. Dus hebben we die nog maar eens een keer opgezocht.
Eenmaal terug op de kamer plannen we de route naar onze stop voor morgen: The San Diego Zoo, maar ik denk dat we niet veel zullen lopen. Er zijn namelijk koala's aanwezig in dat park en iedereen weet wat dat met Gabrielle doet.

1. Joke Kok:
    12 oktober 2014
    Weer mooie nieuwe ervaringen!
    Geniet nog even van de laatste momenten!
  2. Saskia:
    12 oktober 2014