An amazing day at Seaworld

10 oktober 2014 - Redondo Beach, California, Verenigde Staten

Vandaag reizen we voor een dagje naar San Diego. Daar ligt Seaworld en daar gaan we naartoe vandaag. Seaworld is vergelijkbaar met het Dolfinarium maar dan vele malen leuker. Ze hebben hier niet alleen dolfijnen, zeeleeuwen, otters en roggen. Hier hebben ze ook achtbanen, wildwaterbanen en orka's (die noemen ze hier killer whales).

Als we na een rit van 2,5 uur bij Seaworld aankomen is het druk. Een parkeerplek kunnen we wel vinden maar dan begint de ellende al. We hebben voor San Diego een kaart gehaald waarmee we toegang hebben tot verschillende parken en attracties. Zo ook voor Seaworld maar helaas moeten we toch nog in de rij om de toegangskaartjes te krijgen en dat laat ik aan Martin over en dat was een goed idee want mijn lieverd komt niet alleen terug met entreekaarten voor het park maar ook met toegangskaartjes voor een ontmoeting met de dolfijnen, wow!

Het eerste wat we doen is de dag plannen want met 4 verschillende shows, achtbanen, wildwaterbanen en nog een heleboel dieren om te bekijken is een goede planning wel handig. We beginnen bij de pets rule. Dat is een show met honden/katten/vogels/eenden en zwijntjes. Erg leuk en grappig. Na de show schaffen we beide een grote Seaworld beker aan waarmee we de hele dag gratis refills kunnen halen en dat lijkt ons een goed plan. Daarna meteen door naar de zeeleeuwen show wat natuurlijk ook erg leuk is. En dan is het tijd voor een ontmoeting met de dolfijnen. We worden begeleid door een trainster. We mogen op haar commando een dolfijn (Gracie van ruim 40 jaar oud) aaien, voeren en kunstjes laten doen. En dat was echt SUPER!!!!!!! Het is die mafkees gelukt hoor....om mij aan het janken te krijgen want terwijl we bij Gracie stonden en iedereen even de andere kant opkeek moest ik toch even een traantje wegpinken. Ik vind het ZO mooi!!! Het was een moment om nooit meer te vergeten. Zo bijzonder om mee te maken, echt geweldig. Helaas was zelf foto's maken lastig maar er zijn wel foto's gemaakt van ons door een fotograaf en die foto's hebben we op een cd staan dus die volgen nog. Na dit fantastische moment eten we een hapje en gaan we door naar de volgende show. Die van de orka's en dat was ook erg bijzonder, 4 grote orka's die sprongen maken en zichzelf van vele kanten laten zien, wow! Daar hebben we natuurlijk wel foto's van. Na de show lopen we langs een bassin waar we een orka van heel dichtbij kunnen bekijken. En wow...wat is die groot, heel groot.... de orka ook trouwens. Het leek er even op dat de orka ging bevallen van een kleintje maar deze orka bleek een mannetje te zijn en dat wilde hij even duidelijk maken door dat letterlijk te laten zien. Ik kan nu zeggen dat ik de allergrootste ... heb gezien die er bestaat. Daarna duiken we de souvenirwinkel maar ff in en dan is het tijd voor de laatste show van vandaag....inderdaad de dolfijnen show. En dat is ook altijd weer een mooi gezicht. We nemen een plekje in de soak zone oftewel gevaar dat je nat wordt. En dat klopt....we lopen de show namelijk volledig verzopen uit. Maar de zon schijnt volop dus dat geeft niks. Dan duiken we maar een achtbaan in, altijd leuk. Eenmaal daaruit blijkt het al half 5 te zijn en het park gaat om 5 uur dicht. We hebben lang niet alles gezien en/of gedaan maar dat geeft niks want we hebben een geweldige dag gehad.

In de file rijden we terug naar Los Angeles. Dat kost ons een uur extra. Dan nog maar even z'n heerlijke kaas in zijn jassie halen. Dan maken we ons klaar om morgenochtend LA achter ons te laten en naar San Diego te gaan waar we helaas onze vakantie zullen beëindigen.