From the mountains to the sea

5 oktober 2014 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Na een stevig ontbijtje bij een plaatselijk restaurantje gaan we Sequoia National Park in. Na een uur rijden door de bergen (met een fantastisch uitzicht op nog meer bergen) komen we aan bij een parkeerplaats. Van hieruit lopen we nog ruim 10 minuutjes en dan zijn we er eindelijk...de General Sherman Tree. De grootste boom in de wereld. Hij is hoog, hij is breed en heeft qua volume de meeste inhoud van alle bomen in de wereld. Heel bijzonder om te zien. Tijdens een wandeling genieten we van alles om ons heen zoals verschillende soorten bomen waaonder de Sequoia bomen waaraan het park zijn naam te danken heeft. Maar ook eekhoorns die door het bos rennen. Even later gaan we weer terug en na weer een uur rijden zijn we weer bij de in/uitgang van het park. Hierbij verlaten we niet alleen Sequoia National Park maar nemen we ook afscheid van het binnenland van de westkust van Amerika. We gaan terug naar de kust, Santa Cruz om precies te zijn. Hier komen we tegen de avond aan dus inchecken en op zoek naar een restaurantje en... jawel...er zit een panda express in de buurt...jammie!!!! Wanneer we genoten hebben van een heerlijke maaltijd en ons buikje vol zit gaan we richting strand. Even een korte strandwandeling terwijl langzaam de zon onder gaat. Op de boulevard van Santa Cruz is er een kermis, dit is geen kermis die er tijdelijk staat, nee...deze kermis staat er al ruim 100 jaar. We lopen er een rondje en gaan dan naar het motel, even relaxen voordat onze reis weer verder gaat.

1. Saskia:
    6 oktober 2014
    Wat hebben jullie toch mooie uitzichten :-D xxx