Dierendag

6 oktober 2014 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Motel met ontbijt hadden we geboekt maar de ontbijt keus was zeer beperkt. Oké, plan B, Ihop. Daar genieten we van een heerlijk ontbijt van pannenkoeken met pompoen en pannenkoeken met aardbeien en banaan. Dat is pas een goed begin van de dag. We krijgen niet eens alles op dus nemen we de rest mee voor in de auto, altijd lekker voor onderweg.

Voordat we naar onze volgende bestemming gaan rijden we eerst nog een stukje langs de kust richting het noorden. Er zouden namelijk zeeotters, walvissen en dolfijnen te zien zijn voor de kust van Santa Cruz. We parkeren de auto en lopen een stukje langs de kust en zien een prachtige kustlijn en wat vogels waaronder duiven en pelikanen. En dan ineens in de verte, een zeeotter. Best mooi om te zien. Maar we willen meer dus rijden we nog een stuk verder en dan zien we ineens een paar grote vinnen boven het water uitkomen. Wow!!! Walvissen!!! Snel de auto geparkeerd en foto's gemaakt voor ze weer weg zijn. Dan de auto weer in en een stuk terug gereden maar als we onderweg ineens weer walvissen zien zetten we snel de auto weer op een parkeerplek en springen de auto uit. We genieten van het uitzicht, de zon schijnt, het water is mooi blauw en 2 walvissen die en af en toe aan de oppervlakte komen en water omhoog blazen. Dit is echt geweldig. Na dit fantastische moment vervolgen we onze reis. We reizen vandaag van Santa Cruz naar Pismo Beach. Dat doen we over highway 1. Juist, diezelfde waar we eerder overheen zijn gereden. Toen gingen we echter vanaf San Francisco richting het noorden. Nu gaan we de andere kant op richting het zuiden. Santa Cruz ligt iets onder San Francisco dus daar pakken we de route weer op. En het is weer adembenemend mooi. We maken weer van alles mee onderweg. Van een lekker zonnetje tot dikke mist. Van file tot een weg waarbij we niemand voor ons of achter ons hebben. Op een parkeerplaats waar we stoppen om foto's te maken lopen heel wat eekhoorntjes en die lusten wel animal crackers (kleine kaakjes in de vorm van dieren) dus nemen we de tijd om ze wat lekkers te geven. Ze proppen alles in hun wangen voor later. Resultaat: heel wat eekhoorntjes met overvolle wangetjes. Wij blij dat we dit mogen meemaken en zij blij dat ze weer wat te eten hebben. Win-Win!! Een half uurtje verder komen we een bord langs te weg tegen waarop staat Elephant Seals vista point 4 mile ahead. Oftewel 4 mijlen verder is er een uitkijkpunt voor zeeolifanten. Laten we dat dan maar bekijken dan. En jawel, kleine strandjes vol met zeeolifanten. Wow!! Dat is echt prachtig om te zien, ze liggen daar gewoon lekker lui te liggen, wat een leven. Verder verloopt de reis van Santa Cruz naar Pismo Beach rustig. We genieten vooral van het uitzicht en Armin van Buuren zorgt voor een lekker muziekje. Als we ingecheckt zijn gaan we kijken waar we kunnen eten. We hebben meerdere opties en na lang beraadt (halve seconde) zijn we eruit. We eten vanavond bij de Panda Express.

En daarmee zijn we aan het eind gekomen van onze dierendag. Duiven, pelikanen, zeeotters, walvissen, eekhoorntjes, zeeolifanten en een panda. Dat is best bijzonder om dat op 1 dag te zien.

1. Joke Kok:
    7 oktober 2014
    Wat mooi is het daar! Jammer dat je de walvis niet op de foto hebt!!! Ga maar door met genieten!! Dikke knuffel.